عینک سربی

شرکت نوین طب خاورمیانه انواع عینک سربی را با بالاترین کیفیت عرضه می کند

کاربرد عینک سربی چیست؟

در مواردی که پرتوکار مستقیما در برابر تابش های یونیزان قرار می گیرد ( نظیر پزشکی هسته‌ای، رادیولوژی، آنژیوگرافی، اتاق عمل، ارولوژی و سایر کاربردهای تشخیصی اشعه ایکس ) به دلیل آنکه:چشم در مقابل این تابش‌ها از حساسیت بسیار بالاتری نسبت به سایر بافتهای بدن برخوردار می باشد.
برای جلوگیری از این آسیب‌ها لازم است به نحوی مناسب(مانند استفاده از عینک سربی ) از آن محافظت شود.

مشاوره حرفه ای توسط کارشناسان ما: 021۷۷۱۶۹۹۳۲ و 021۷۷۴۷۱۷۵۵

بغل سربدار

ویژگی‌های عینک سربی شرکت نوین طب خاورمیانه:

  • راحتی محصول هنگام استفاده
  • محفاظت از چشمان کاربران و بیماران به صورت کامل
  • دوام بالای فریم و شیشه
  • استفاده از شیشه مرغوب

مضرات اشعه ایکس بر روی چشم:

زمانی که اندازه پرتودهی از رنج استاندارد فراتر برود، خطرات و آسیب های آن نیز بیشتر خواهد شد.
این امر باعث بروز مشکلاتی همچون:

  • بی حالی و خستگی مفرط
  • اختلالات پوستی
  • بروز سرطان
  • و انواع آسیب های جدی بروی چشم می شود.

بسیاری از مردم با شنیدن کلمه اشعه ایکس دچار نگرانی و اضطراب می شوند؛ در حالی که از بسیاری، از مضرات و خطراتی که ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه‌هایی که در اطراف آنها وجود دارند، بی اطلاع هستند و واهمه ای ندارند. تابش مستقیم انواع اشعه‌ها بر روی تمام نواحی و سطوح چشم عوارضی بجای می‌گذارد و یکی از شایع ترین دلایل سرطان پلک به شمار می روند.
ایجاد ناخنک ، التهابات قرنیه و به وجود آمدن تومور بر روی پلک از دیگر عوارض تابش مستقیم به چشم می باشد.
آب مروارید در سنین کم ، خشک شدن چشم و پدیدار شدن لکه زرد (استحاله) در چشم از دیگر اثرات مضر و منفی قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم انواع اشعه می باشد.
بنابراین استفاده از عینک سربی(عینک اشعه ایکس) انکارناپذیر خواهد بود.

مشاوره خرید خارج از ساعات اداری:
۰۹۱۲۴۲۰۵۳۱۰ و ۰۹۱۲۶۲۸۱۴۲۵

تابش اشعه ایکس می‌تواند به چشم‌ها آسیب برساند اگر از تجهیزات محافظتی استفاده نشود یا اگر فرد در معرض تابش بسیار زیادی قرار گیرد. در زیر، برخی از مضرات اشعه ایکس بر روی چشم‌ها آمده است:

التهاب و سوختگی: تابش اشعه ایکس می‌تواند باعث التهاب و سوختگی در ساختارهای چشمی شود، که می‌تواند منجر به درد، قرمزی، و تورم چشم شود.

آسیب‌های ساختار داخلی چشم: تابش اشعه ایکس ممکن است باعث آسیب به ساختارهای داخلی چشم شود، مثل شبکیه، عدسی، قرنیه و سایر بخش‌ها. این ممکن است منجر به اختلالات بینایی و مشکلات دیگر در چشم شود.

آسیب به شبکیه: شبکیه یک لایه حساس در پشت چشم است که نور را به سیگنال‌های عصبی تبدیل می‌کند. تابش اشعه ایکس می‌تواند به شبکیه آسیب برساند و باعث مشکلات بینایی شود.

کاتاراکت: تابش اشعه ایکس ممکن است باعث شکل‌گیری کاتاراکت (مات شدن عدسی) شود که باعث تاری دید و مشکلات دیگر در دیدار می‌شود.

گلوکوما: برخی تحقیقات نشان داده‌اند که تابش اشعه ایکس ممکن است باعث افزایش خطر بروز گلوکما (بیماری فشار بالای چشم) شود.

سرطان چشم: معرض طولانی مدت به تابش اشعه ایکس ممکن است باعث افزایش خطر بروز تومورهای چشمی شود.

در نتیجه، برای محافظت از چشمان از تاثیرات مخرب تابش اشعه ایکس، استفاده از وسایل محافظتی مانند عینک سربی بسیار مهم است. همچنین، پرسنل پزشکی باید از تجهیزات محافظتی و روش‌های مناسب برای کاهش تابش مستقیم به چشمان خود استفاده کنند

خرید عینک سربی: 021۷۷۱۶۹۹۳۲ و 021۷۷۴۷۱۷۵۵

عینک سربی یک محافظ مطمئن:

کلیه کارکنان کادر درمانی و همچنین بیمارانی که در معرض تابش انواع اشعه قرار دارند ، برای محافظت از چشمان خود حتما می بایست:وسایل ایمنی مخصوص چشم، از جمله عینک سربی را همواره در صدر لیست اقلام حفاظت در برابر اشعه خود حفظ و استفاده نمایند. استفاده عینک‌های سربی ( نوع 0.5mm و یا نوع 0.75mm ) می‌تواند دوز جذبی در چشم‌ها را تا حد 98% کاهش دهد.
در این موارد  توصیه می شود پرتوکاران از عینک سربی(عینک اشعه ایکس) استفاده نمایند.
در طراحی این عینک‌ها معمولا از شیشه های سربی با کیفیت بسیار بالا دارای سرب معادل 0.5mm یا 0.75mm استفاده می شود. علاوه بر این سطوح شیشه سربی این عینک ها با موادی پوشش داده شده تا از مات یا کدر شدن آنها جلوگیری شود.

انواع عینک سربی:

  • عینک ساده با فریم معمولی ساخت ایران
  • عینک با محافظ سربی در اطراف چشم یا بغل سرب دار ساخت کره جنوبی

خرید انواع عینک سربی با شماره های: 021۷۷۱۶۹۹۳۲ و 021۷۷۴۷۱۷۵۵

عینک سربی آنژیوگرافی

عینک سربی آنژیوگرافی یک وسیله ایمنی است که برای محافظت از چشمان پزشکان و تکنسین های رادیولوژی در برابر اشعه ایکس استفاده می شود. در طی عمل آنژیوگرافی، از اشعه ایکس برای ایجاد تصاویر از عروق خونی استفاده می شود. این اشعه می تواند برای چشم مضر باشد و می تواند منجر به بیماری های چشمی مانند آب مروارید، ناخنک و حتی سرطان شود.

عینک سربی(عینک اشعه ایکس) آنژیوگرافی از سرب ساخته شده است که یک ماده رسانای اشعه ایکس است. سرب موجود در عینک، اشعه ایکس را جذب می کند و از رسیدن آن به چشم جلوگیری می کند.عینک سربی آنژیوگرافی باید دارای استانداردهای ایمنی باشد. این استانداردها معمولاً توسط سازمان های دولتی مانند سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تعیین می شوند.باید به طور صحیح استفاده شود تا از محافظت کامل چشمان در برابر اشعه ایکس اطمینان حاصل شود. عینک باید محکم روی صورت قرار گیرد و شیشه ها نباید ترک خورده یا شکسته باشند.

عینک سربی آنژیوگرافی یک وسیله ضروری برای محافظت از چشمان پزشکان و تکنسین های رادیولوژی در برابر اشعه ایکس است. استفاده از عینک سربی(عینک اشعه ایکس) آنژیوگرافی استاندارد و صحیح می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های چشمی کمک کنددر این موارد  توصیه می شود پرتوکاران از عینک سربی استفاده نمایند.
در طراحی این عینک‌ها معمولا از شیشه های سربی با کیفیت بسیار بالا دارای سرب معادل 0.5mm یا 0.75mm استفاده می شود. علاوه بر این سطوح شیشه سربی این عینک ها با موادی پوشش داده شده تا از مات یا کدر شدن آنها جلوگیری شود.

مشاوره حرفه ای خارج از ساعات اداری:
۰۹۱۲۴۲۰۵۳۱۰ و ۰۹۱۲۶۲۸۱۴۲۵